Základná škola - Alapiskola, Školská 330, Jelenec

Prihlásenie
Novinky Kontakt Rozvrh Fotoalbum O škole Predmety Magyar Tagozat
Aktuálne info Konzultačné hodiny Činnosť školského psychológa Stretnutie so školským psychológom Špecifické vývinové poruchy učenia Problémové správanie Kyberšikanovanie Rozhovor s deťmi o vojnovom konflikte

Školský psychológ

Stretnutie so školským psychológom

Školský psychológ realizuje samostatne alebo v spolupráci s pedagogickými zamestnancami konzultáciu so žiakmi alebo samostatné individuálne poradenstvo či už so žiakmi, učiteľmi alebo rodičmi.

Za konzultáciu sa považuje jednorazový, ale aj opakovaný rozhovor s klientom, ktorého cieľom je riešiť prezentovaný problém, situáciu alebo inú špecifickú potrebu. Počas tohto rozhovoru sa realizuje:

  1. zadefinovanie problému,
  2. preskúmanie možných riešení,
  3. nastavenie stratégií riešenia,
  4. vytvorenie plánu ďalšieho postupu

 

                                                        

Poradenstvo je založené na vzťahu s klientom, pričom školský psychológ podporuje osobnostný rast, rozvoj, sociálnu zrelosť či lepšie uplatnenie klienta nielen v prostredí školy, ale všeobecne v živote. Delí sa na niekoľko fáz, ktoré na seba nadväzujú:

  1. Vstupným rozhovorom zisťujeme pôvod, povahu ťažkostí alebo problémov klienta.
  2. Na základe dostupných informácií  a údajov získaných zo vstupného rozhovoru, výstupu z diagnostického procesu, informácií z diagnostickej správy z poradenského zariadenia alebo iných zdrojov školský psychológ stanovuje cieľ poradenstva, plánuje poradenský postup a uzatvára s klientom poradenský kontrakt.
  3. Poradenský kontrakt obsahuje: ciele poradenstva, predpokladaný počet a frekvenciu stretnutí, formy a metódy práce s klientom, dohodnuté špecifické podmienky poradenstva, komunikáciu so zákonným zástupcom, prípadne treťou stranou (iný odborný či pedagogický zamestnanec), spôsob ukončenia a vyhodnotenia poradenstva.
  4. Samotný poradenský proces vychádzajúci z poradenského kontraktu.
  5. Priebežné a záverečné vyhodnotenie poradenského procesu, t.j. do akej miery boli naplnené ciele poradesntva.
  6. Ukončenie poradenského procesu záverečnou konzultáciou s klientom, prípadne v spolupráci so zákonným zástupcom, odborným alebo pedagogickým zamestnancom. Ukončenie poradenstva môže byť uskutočnené aj na žiadosť klienta alebo zákonného zástupcu.